Re: pomocy

Autor: Paweł R. Nadolski (yogurt_at_pitow.wroc.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 13:25:10 MET

On Mon, 19 Mar 2001, Albert wrote:
> Mam taki klopot ... na serwerze (linux) do katalogu cgi mam zalozony link
> symboliczny i nie moge znalezc programy ftp (windowsy) ktory normalnie
> pozwoliby mi na wejscie do katalogu cgi przez symboliczny link

Obsługa symlinków jest robiona po stronie serwera (jako cecha
filesystemu), a nie klienta. Windziany klient w najgorszym przypadku
po prostu nie rozróżnia co jest co i traktuje symlinki tak samo, jak
rzeczywiste zasoby.
A wracając do niedziałania symlinków, to prawdopodobnie masz ustawione
je z uwzględnieniem katalogów powyżej tego, do którego chrootuje się
serwer. Spróbuj np. zmienić bezwzględne na względne.
A jeśli symlinków wcale nie widać, to możliwe, że są ukrywane przez
serwer i aby to zmienić, musiałbyś mieć dostęp do jego konfiguracji.

> tak jak np. telnet

Widocznie dla sesji telnetowych masz inaczej ustawiony chroot.

> (bo przy jego pomocy akurat dziala, ale telneta uzywac nie moge).

I bardzo słusznie.

Pozdrawiam

--
Yogurt                                  mailto:Yogurt_at_pitow.wroc.pl
Prezent dla kogoś?    Le Clip!    http://www.pitow.wroc.pl/~LeClip/