Re: Niby glupie ale istotne

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Mon 19 Mar 2001 - 13:01:05 MET

"Sharak" <Sharak_at_poczta.fm> napisal(a):

>Moze ktos moglby mi poradzic czy HDD moze pracowac
>"do gory nogami" tj. elektronika do gory
>Stary dysk, ma z 5 cm grubosci i nie miesci sie pod FDD
>Czy lepiej postawic go na dnie obudowy

Jeśli to już mocno wyrobiony dysk to lepiej, żeby nie pracował
w innej pozycji niż do tej pory. O ile w przypadku nowych
dysków w zasadzie problem nie powinien istnieć, o tyle
stare dyski mogą szybko paść, ponieważ powyrabiane łożyska
nie lubią zmian naprężeń, co wynika z czystej
mechaniki materiału (i konstrukcji).
Osobiście sterego dysku nigdy bym już odwrotnie nie położył.

Xaltuton