Re: Programowanie bios w Warszawie

Autor: Szymon Życiński WP (szymon_at_zycinski.prv.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 21:41:24 MET

> Nowsze BIOSy maja mozliwosc uruchomienia komputera nawet po blednym
> zaprogramowaniu BIOS (a chyba taka sytuacja miala miejsce). Jest w BIOS-ie
> fragment, ktory nie zostaje zmieniony, zapisana jest tam obsluga stacji
> dyskietek nie ma natomiast obslugi karty graficznej wiec na ekranie nic
nie
> widac. Trzeba miec dyskietke startowa z BIOS-em, programem zapisujacym i

Chyba starsze biosy (moj stary z 1997 mial, a czy nowy ma wole nie
wiedziec). Wlasnie chodzi o to, ze w BootBlock'u jest obsluga kart
graficznych niestety nie agp i nie pci :( Jesli masz slot isa to wrzuc
zabytkowego tridenta (mam jeszcze jednego 8900c z 1992) i wszystko pojdzie.
Problem jednak, w tym, ze nowsze plyty wymagaja flashowania rowniez
bootblock'u (vide moj JetWay) wiec jesli w trakcie zapisywania w jego
obszarze ktos w elektrowni zacznie wylaczac swiatla nie od tej strony
pulpitu nic Ci nie pomoze poza programatorem.