Re: Abit BE6-II v.2.0

Autor: Marky (marky_at_w.pl)
Data: Sun 18 Mar 2001 - 01:41:39 MET

> w kompie: Abit BE6-II v.2.0, 128 MB Ram, SB 128, TNT2 M64, Seagate U5 20
> MB, dwie karty sieciowe. Wszystko pod kontrolą Windows Millennium PL.
>
> Po uśpieniu komputera (czego ręcznie nie da się zrobić, bo Windows
> błękitnieje nagle), które następuje np. w nocy lub jak jestem w pracy, za
> cholerę nie mogę obudzić komputera. Pozostaje tylko twardy reset.
jak "za cholere" nie mozesz obudzic to po cholere usypiasz ? ;)
skoro przy probie recznego uspienia wali blescreen, to pewnie gdy
samodzielnie sie "usypia" najpierw wylacza monitor (mam na mysli odciecie
sygnalu z wyjscia grafy), a potem wali sobie tym bluescreen'em i zamiera w
tym stanie - dlatego zostaje przyduszenie w reset.
IMO usypianie to jedna z bardziej niedorobionych funkcji w ms-win i powinno
byc przy niej napisane: "uzywac na wlasne ryzyko"...

> Przeleciałem prawie wszystki sterowniki nVidii, mam najnowszy BIOS do
płyty
> i stery do HPT, najnowsze stery do SB 128, nie wiem gdzie szukać problemu.
no wiesz ! _przeleciales_ wszystkie sterki enwidji ?!? a zona wie ? ;)
0) sprawdz czy nie przetaktowales czasem proca ? ew. go zwolnij i potestuj
1) jak to nie przekrecony proc to wyjmij wszystkie karty oprocz grafiki,
przetestuj
2) jezeli dalej krzaczy -> przeloz ram do innego slotu albo lepiej wymien
kostke ramu na inna
3) jak to nie pomoze -> przepnij dysk z HPT na standard. kontroler, wylacz
HPT w biosie... testuj
4)

> Kolejny problem: po zamknięciu Windowsa, po restarcie zawsze odpala się
> Scandisk.
Moze to problem tasmy do dysku... wymien na inna i sprawdz.
W zasadzie nie uzywam tej wersji windy, wiec od strony softu niewiele Ci
moge zasugerowc - jak dla mnie, edycja oznaczona jako ME nic nowego nie
wnosi ponad to co jest w W98SE.
Czy na 98 tez miales takie szopki z kompem ? Jak juz musisz cos nowego miec
na ekranie to moze postaw sobie w2k pro... ja oprocz 98SE wlasnie z niego
korzystam. 2000 jest zaj...scie stabilny, a ja wprost proporcjonalnie
(=zaj...scie) zadowolony.

> Help!!!
Nie mial Wozik klopotu, to sobie ME postawil ;)

Pozdr, Marky