Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 15:17:29 MET
On Fri, 16 Mar 2001, Dariusz wrote:
>+ > Jeśli (na rachunku) pisze "roczna gwaracja producenta" to to
>+ > jest *tylko* informacja, że można (oprócz żądania rękojmi)
>+ > uderzać do producenta - i sprzedawca *może* ale *nie musi*
>+ > zgłoszenia gwarancyjnego od nas przyjąć, "go to producent" !
>+ znow mieszasz.
Nie, sir. Ty tniesz tam gdzie ci wygodnie.
>+ Poczytaj opinie producenta nt. gwarancji na dyski Western Digital
>+ http://www.westerndigital.com/
I do czego mam dojść ?
W przedpoprzednim poście było:
">+ Sprzedawca nie moze przerzucic odpowiedzialnosci"
i skupiłem się na kwestii czego wymaga się z urzędu, czyli przykładowo:
+++
1. GWARANCJA i RĘKOJMIA to 2 różne rzeczy !
2. Rękojmia jest "przymusowa" i leży w gestii sprzedawcy, [...]
3. Gwarancja jest opcjonalna i może być wystawiona przez kogokolwiek:
+++
Czym innym jest sprawa, że *według polskiego prawa* gwarancję
może wystawić *zarówno sprzedawca* jak i *producent* i *ten kto
ją wystawił* MUSI ją "obsłużyć". I wspomniana zasada jest bezwzględna,
nie zależy od zawartych umów.
Czym innym jest sprawa że producent - na mocy umowy - może np. żądać
od sprzedawcy obsłużenia klienta. I umowa producenta - a nie
prawo "z urzędu" - mogą coś nakazać w imieniu producenta.
Albo taki drobiazg że gwarancji producenta możesz nie dostać
do ręki :> (bo np. producent umową zobowiązał sprzedawcę żeby
wystawił swoją, a swoją daje sprzedawcy).
Dotarło ?
Z pozdrowieniami - Gotfryd
-- Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze. Pilne listy na gs_at_stanpol.zabrze.pl, nt. VMS: gotfryd_at_stanpol.zabrze.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:40:29 MET DST