Re: Monitor 19''

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 14:54:29 MET

On Thu, 15 Mar 2001, Janko Wiśniewski wrote:

>+ Użytkownik "Marcin G" <margud_at_poczta.wp.pl> [...]
[...]
>+ > Flatron 915 FT Plus za około 2300zł. Chciałbym się dowiedzieć od
>+ > szanownych grupowiczów czy ten monitor jest wart takich pieniędzy.
[...]
>+ Nie jest wart tych pieniedzy.

 Hm... Zawsze powiadam - do jakich celów :)

>+ Za 2200 mozna sobie sprawic SONY E400 i to jest monitor

 Za/przeciw ? Nie, nie widziałem (i to jest jedna z wad: nie
mam okazji obejrzeć :]), komentarz:
http://www.monitory.pl/mon.php?id_monitor=114
 sugeruje że *NIE* można kupować w ciemno: jeśli na jednym
 z egzemplarzy "widać wygięcia"...

>+ a paskach podtrzymujacych siatke to pieprza ci co ich nie
>+ widzieli na oczy.

 Dla porządku: mam SonyGDM 2038 (19" Trinitron, zabytek fixed-sync)
przed nosem. Pasków się nie czepiam.

[...]
>+ Widzialem wiele monitorow, LG Fletrona tez ale ten monitor powala
>+ (w tej kategorii cenowej). Mozna sie jeszcze zastanawiac nad IIYAMA. LG to
>+ sobie kup odkurzacz do samochodu :). Ludzie kupuja Fletrony i sa szczesliwi
>+ bo nie widzieli monitorow z kinolami SONY i Mitsubishi.

 Mam szczęscie z rzadka obejrzeć czesem jakiś kineskop.
 Z 'bieżących' 19" ogladałem Philipsa 109P, Samsunga 900NF i właśnie
Flatrona. Do obejrzenia Iiyamy czekam na okazję :)

 Wychodzi mi, że Sony E400 nie kupię z prostego powodu: oczekuję
min. 150Hz dla 1024*768, dopiero G400 daje taką szansę, ale to już
ponad 3kzł...
 Dla Flatrona to jest nieco ponad "przewidziane przez producenta"
- ale jeszcze sprawdzę czy da rady. Wyglądało na to że powinien.

 I przymierzam się... do Flatrona :) Choć... Samsung powinien
mieć lepszy zapas odchylania...

 Z zaobserwowanych zalet: zero "pompowania" (test na 120Hz/1024*768)
  co odbiega od opinii na www.monitory.pl nt. Flatrona 17" (o 915 opinii
  o pompowaniu brak).
 Z wad: duża "ramka" dookoła ekranu, przynajmnie IMHO i "optycznie" :]

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.