Re: migotanie przy 75Hz -monitor czy karta ???

Autor: m (m100_at_poland.com)
Data: Fri 16 Mar 2001 - 11:44:47 MET

Wojciech Chmielewski napisał(a):

> To samo myslalem jak monitor mi migal, ze to niemozliwe, ze siec
> energetyczna spelnia normy itd itp, dlatego tez 2-krotnie nowy monitor
> ladowal w serwisie, tym bardziej, ze to nie byle jaki monitor SONY 400 GS.
> Dwie naprawy i wymiana "bebechow" nie pomogly, a zmiana miejsca zamieszkania
> TAK, wniosek jest prosty - siec energetyczna w Polsce nie wszedzie spelnia
> normy o ktorych mowisz.
> A co do UPSow... dowiadywalem sie w wielu miejscach, nawet testowalem
> takiego UPSika wartego jakies 500-600 PLN i nie pomagal. W koncu rozmawialem
> [...]

Moim skromnym zdaniem na pewne odstepstwa od 50Hz urzadzenia sa odporne jak i
wachniecia napiecia.
Pewne problemy moze sprawiac wachanie czestotliwosci.
Norm europejskich niestety siec nie spelnia - w europie 230V u nas 200-220
(czasem troske wiecej na ogol mniej) z czestotliwoscia podobnie.
Kiedys bawilem sie w pomiar w roznych miejscach i wyniki mialy dosc duze
rozrzuty.
Czasem winne sa jakies uradzenia wlaczone do sieci i powodujace zaklocenia.
To o czym piszesz - stabilny obraz przy 100Hz moze byc zwiazane z jakimis
interferencjami od sieci.
Jesli chodzi o 75 Hz to nie jest to czestotliwosc ergonomiczna dopiero 85Hz i
przy 75 spora grupa osob widzi "migotanie" zwiazane z odswierzaniem.
Ale nie wiem czy o takie migotanie ci chodzilo.