zmiana stajni

Autor: Sobom (sobom_at_go2.pl)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 23:13:04 MET

Hey...
I stalo sie, postanowilem zmienic mojego celka na amd (duron). Zamierzalem
juz kiedys to zrobic, ale jakos braklo kasy ;)
Mam zamiar zamienic swojego Intela (BI440ZX) na Solteka SL-75 KAV-X, a celka
466 na durona 700-800. Chcialbym sie spytac posiadaczy takowego sprzetu, czy
sa jakiekolwiek problemy, z ktorymi moze sie spotkac ktos kto zmienia plyte
(wole sie spytac od razu, a nie pozniej gdy komp mi nie bedzie chcial ruszyc
;). Reszta sprzetu: HDD Szajsung 10,2GB (chyba ata66), Riva TNT2 M64 32MB,
64 Ram'u (PC100), CTX VL 700 (17'), drukarka HP 610, skaner Acer 3300 - usb.
Na co trzeba zwrocic uwage przy przejsciu z chipa Intela na VIA - czy sa
jakies szczegolne roznice?
Czy wystarczy zasilacz 230W?
Wazne - jaki wybrac wentylator (ten z celka oddam razem z plyta), zeby mozna
troche pokrecic durona - jesli mozna to prosze o dwa typy: 1. najlepszy, 2.
najekonomiczniejszy.
Czy mozna na maxa podkrecic durona przy pamieci PC100 - czy od razu lepiej
wymienic moje 64/100 na 128/133?

P.S. Rownie wazne - i jeszcze modem. Mam teraz Aquile (wewnetrzny) i
chce/musze wymienic go na jakis zewnetrzny (z wlasnym scalakiem). Mozecie mi
podac jakies modemy spelniajace warunki: ma chodzic pod linuxem, V.90
(najlepiej z mozliwoscia pozniejszej przerobki na V.92 - firmware), jak
najtanszy - 200zl + moja Aquila, no i zeby byl zewnetrzny.