Re: 128 Ram i Winda 98 problems

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Thu 15 Mar 2001 - 18:17:39 MET

> Ram jest w porzadku . Owszem wyskakuje blad pamieci, ale jak badam
> pamiec w NU a w systemie jest 318 MB RAMU (przy 128 jest wszystko oki)
> Owszem Norton pokazuje dane wziete chyba z kapelusza - porownalem z danymi
> Monitora Systemu.- tu co innego i tu co innego .. A ja jestem chyba
> przewrazliwiony. Co ciekawe jak w w systemie jest 64MB to winda wg Nortona
> odwoluje sie do pliku wymiany , natomiast jak juz jest 128 to Win98 nie
> dopuszcza do takiej sytuacji i laduje wszystko do RAMu , a jak jest cos
> powyzej to ciach i generuje blad ...

Cześć.
Windows może obsłużyć do 4 GB RAMu. Inna rzecz że chipsety płyt
głównych tyle nie obsłużą. Nie jest tak bardzo ważne ile masz RAM,
jeśli tylko na dysku jest odpowiednio dużo wolnego miejsca. Najwyżej
wszystko będzie chodziło wolniej, bo windows będzie się często
odwoływać do pliku wymiany na dysku. Gdybyś miał wyłączony plik
wymiany to windows zasygnalizowałby brak wolnej pamięci. Raczej nie
zawiesił by się tak po prostu. Sądzę że masz jednak uszkodzoną pamięć.
Test pamięci biosu tego nie wykrywa, windows ładuje program do pamięci
i uruchamia go. Jeśli program ładuje się poniżej uszkodzonej komórki
pamięci, wszystko działa OK. Jeśli jest więcej uruchomionych programów,
kolejny program ładuje się do pamięci w miejscu z uszkodzoną komórką RAM.
Po uruchomieniu procesor wykonuje rozkazy z RAMu i trafia na uszkodzoną
komórkę. Odczytuje rozkaz i wykonuje, jeśl rozkaz jest uszkodzony, procesor
zawiesza się. Większość wykrytych błędów Pentium III to właśnie zawieszanie
się procesora po trafieniu na nieznany rozkaz. Procesor powinien zgłosić
wyjątek w takim przypadku, windows zamknął by taki program i po sprawie.
Dlatego jest to nazywane błędem jeśli procesor się wiesza.
Wymień pamięć i sprawdź czy jest lepiej.
Pozdrowienia
Wonder