Re: Bardzo nietypowe pytanie !!! vol.2

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 16:33:59 MET

falcontm_at_poczta.onet.pl wrote:

> Dzieki za odpowiedz,pomijajac jednak teorie glownie chodzi mi o to, czy
> stary dysk na starym kontrolerze przy partycji FAT 32 powoduje jakies
> dziwne komunikaty, bledy, zawieszenia systemu w trakcie pracy Widowsa
> 9X, zakladajac ze teoretycznie dysk nie przeklamuje, translacja
> prawidlowa i z pierwszego wrazenia wydaje sie byc w porzadku? Z tego tez
> powodu wysunalem drugie i trzecie pytanie.Czy stary komputer ma jakies
> ograniczenia zeby uzywac FAT 32?

No to krótkie podsumowanie: Obsługa systemu plików jest kwestią
programową, nie sprzętową. Dysk ma się słuchać kontrolera i razem do
spółki nic a nic nie wiedzą ani o FAT*, ani o ext*, ani o ntfs, ani o
żadnym innym systemie plików. Nie mogę Ci natomiast zagwarantować,
oczywiście, że jakaś szczególna kombinacja sterów (BM, albo rozmaite
ciekawe wynalazki do akceleracji transferu) pod windą nie zadziała
niepoprawnie - jest to jednak problem programowy, i IMO nie powinien
dotyczyć sterów defautowych z windy. Najstarsze, co widziałem z FAT32 to
486DX2 + kilkusetmegowy dysk pod w98 i działało. Powoli, ale działało.

--
        Artur Gawryszczak