Re: SL 75 KAV - OPINIE?

Autor: mac (mac_at_tygodnik.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 10:22:40 MET

Ja mam plyte Solteka z Duronem 800. Od niedawna. Zainstalowalem sobie WinME.
Wszystko szlo gladko. Zaraz po systemie instalowalem sterowniki VIA 4in1
dolaczone na CeDeku do plyty glownej. Pozniej stery grafiki (Matrox G400
Max), dzwiek (SB Live!) i reszta dupereli ktore mam w kompie (tuner tv
Pixel, modem Asmax).

Jakie sa moje spostrzezenia dotyczace stabilnosci: w sumie do konca
zadowolony nie jestem. Czasem mam zwisy przy ogladaniu filmow w DivX, no i
co ciekawe nie moge w tej chwili zainstalowac sterownikow VIA 4in1 - zarowno
nowszych, jak i tych, co instalowalem poprzednio. WinME wykonuje po prostu
totalny zwis - ekran sie zamraza i pozostaje tylko hard reset. Poza tym
program VIA Hardware Monitor kloci sie z programem do obslugi tunera -
objawy zwisu podobne. I to by bylo na tyle. No - moze poza tym ze nie chce
mi dzialac Quake 3 Arena. Instaluje sie ok, odpalam - przechodzi do pytania
o numer seryjny czy cos tam i zwis. A poza tym cala reszta chodzi jak dotad
dobrze. Zainstalowalem i odpalilem na mojej konfiguracji kupe roznych
testow - benchmarkow i wszystkie chodza bezblednie.

Ale ten Quake 3 nie dawal mi spokoju. No to sobie zainstalowalem na starym
dysku twardym Win98SE. Do tego wszystkie sterowniki, VIA 4in1 poszlo bez
problemu - zainstalowaly sie prawidlowo (te z CD do plyty glownej - wersja
chyba 4.24). Pozniej wrzucilem VIA 4in1 w wersji 4.29 i tez bezblednie. No i
jeszcze postanowilem sprawdzic nurtujacy mnie problem - czy Quake 3 bedzie
dzialal. Zainstalowalem, odpalilem i gralem. Quake 3 w Win98SE odpalil sie
bez zadnych problemow. Cos kaszani ten "super-wynalazek-Windows ME". Ale to
chyba ostatnio modna u Microsoftu tendencja, ze im nowszy system, tym coraz
gorzej dziala.

Mysle wiec, ze plyta Solteka nie jest tu jakims szczegolnym powodem do
zmartwien. A gadanie, ze sposrod tylu plyt dostepnych dla Athlona/Durona do
kupienia nadaje sie tylko Asus lub tanszy Microstar uwazam za bezsensowne.
Nie mowie, ze Soltek jest najlepszy na swiecie, ale przy swojej cenie,
mozliwosciach i dolaczonym oprogramowaniu Symanteca warto chyba wziac go pod
uwage. Zreszta przed kupnem przegladalem sporo testow i w pismach i w
Internecie. Naprawde ta plyta wypada niezle na tle produktow innych
producentow. A to, ze ktos bedzie mial jakies problemy z plyta glowna taka
lub inna wynika moim zdaniem przede wszystkim z konfiguracji - jakie ma
wsadzone inne podzespoly - pamieci, k. graficzna, muzyczna itd. Widzialem
np. ze ktos mial problemy z tunerem Pixel na plycie MSI. Czy to znaczy, ze
MSI jest do d... Nie wydaje mi sie. Po prostu - zdarzaja sie takie przypadki
no i trzeba troche sie pomeczyc, zeby to wszystko skonfigurowac. Dodam, ze u
mnie Pixel dziala bezblednie (poza mala upierdliwoscia braku wspolpracy z
programikiem VIA Hardware Monitor - ale zawsze mozna uzyc cos innego).

pozdrawiam
mac