savage4 +via

Autor: Marcin Lis (marcin_at_ni.com.pl)
Data: Wed 14 Mar 2001 - 08:48:06 MET

Właśnie kupiłem kartę ColorMAX VA-397 (Savage4) oraz płytę SuperGrace z
chipset'em Via Apollo Pro 133A (694X). I wszystko byłoby pięknie gdyby nie
to że po instalacji driverów od karty graficznej pod Win98 SE PL system
zaraz po uruchomieniu zawiesza się. Kursor myszki chodzi, ale system już na
nic nie reaguje, przeważnie zamiast zielonego standardowego pulpitu jest
niebieski, pojawia się tylko pasek zadań ale ikon już nie widać.

Co może być przyczyną takiego zachowania? Próbowałem już różnych driverów i
nawet Windows ME, ale ciągle jest to samo. Sprawdzałem kartę graficzną na
płycie Asus P2B (chipset BX) i wszystko było OK. Czy może jest to
niezgodność Savage4 z chipsetem VIA? A może ktoś już ma podobną
konfigurację?