Re: Abit i raid

Autor: Marcin Kulas (hitower_at_booster.alpha.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 18:37:27 MET

hocus wrote:
> Witam!
Cześć.

> Mam płytkę Abit kt7 z raidem Postanowiłem przetestować jak się sprawuje
> raid. Kupiłem dwa dyski fujitsu MPG320AT (uata 100, 20 GB). Podłączyłem
> wszystko, stworzyłem macierz raid0 z 16 kb blokiem i bardzo się zdziwiłem

Ja to samo zrobiłem na dwóch IBM'ach DTLA 307030.
Pojedynczo miały ok. 35 MB/s, przy raid0 (4K) równo dwa razy tyle.
(HD-Tach)

> zainstalowałem najnowsze sterowniki do hpt, zmieniałem rozmiar bloku w
> raidzie - wszystko na nic, obojętne czy testuję pod W98, czy pod w2k macierz
> jest wolniejsza od samodzielnego dysku. Może ktoś już zetknął się z podobnym

Ja się nie spotkałem. U kolegi też raid chodził dobrze. Też miał IBM'y.

PS.
Miałem tylko dylemat przy ustawianiu wielkości bloku w raidzie.
Wydumałem sobie, że skoro rozmiar partycji implikuje mi klastry
4-kilobajtowe, to nie ma sensu robić większych/mniejszych bloków
w raidzie, by niepotrzebnie nie marnować miejsca na dysku.
Czy moje rozumowanie było sensowne?

A może należało podejść od drugiej strony, tj. wydajności
i wziąć pod uwagę rozkłąd statystyczny wielkości plików,
które będą tam zapisywane?

--
hit