Abit i raid

Autor: hocus (hocus_at_dronet.gliwice.pl)
Data: Tue 13 Mar 2001 - 13:24:44 MET

Witam!

Mam płytkę Abit kt7 z raidem Postanowiłem przetestować jak się sprawuje
raid. Kupiłem dwa dyski fujitsu MPG320AT (uata 100, 20 GB). Podłączyłem
wszystko, stworzyłem macierz raid0 z 16 kb blokiem i bardzo się zdziwiłem -
niestety niemile. Sisoft Sandra wytestował wydajność na poziomie 15 MB/s.
Spodziewałe się "nieco" więcej... Zabrałem się za dalsze testy, skasowałem
macierz i przetestowałem dyski osobno, no i tu już zupełnie zdębiałem...
Pojedynczy dysk działa z prędkością 20 MB/s ! Pomyślałem, że może sandra coś
zgłupiała, przetestowałem wszystko hd-tachem i wynik podobny: macierz raid0
jest ok. 25 % wolniejsza od pojedynczego dysku. Zrobiłem upgrade biosu,
zainstalowałem najnowsze sterowniki do hpt, zmieniałem rozmiar bloku w
raidzie - wszystko na nic, obojętne czy testuję pod W98, czy pod w2k macierz
jest wolniejsza od samodzielnego dysku. Może ktoś już zetknął się z podobnym
problemem?

Pozdrawiam
Hocus