Dlaczego nie wykrywa dysku ???

Autor: abs (abs_at_alpha.net.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 20:37:47 MET

Dobrzy ludzie, bardzo prosze o pomoc bo zaraz nie wytrzymam i cos ugryze !
Problem wyglada tak: kupilem kontroler ATA 100 do mojego nowego dysku IBM 46
GB. Dziala ladnie - znaczny wzrost wydajnosci. Ale mam tez stary, 2,5gigowy
dysk i dalej chce go uzywac w charakterze dysku przenosnego. Lecz o kiedy
mam ten kontroler to moj BIOS nie wykrywa starego dysku na identycznych
ustawieniach na jakich chodzil wczesniej. A i tak probowalem juz chyba
wszystkie mozliwe kombinacje: podlaczalem dysk do kontrolera na plycie, na
karcie, jako master, slave, kombinwalem z pimary/secondary i nic ! Nawet
wyciagnalem karte kontrolera, odlaczylem now dysk, slowem: przywrocilem
komputer do takiego stanu jaki byl przed zakupem dysku i kontrolera i dalej
nic nie wykrywa. Coz to moze byc ? Dysk jest ok, bo chodzi w innym
komputerze. Walcze z tym problemem od dobrych kilku godzin i mam juz dosc
wiec postanowilem napisac do Was.
Z gory stokrotne dzieki za wszelka pomoc.
ABS