Re: VIA 4 i 1 k i l k a p y t a n...

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 12:13:38 MET

>trybu DMA, ktory jak zauwazylem
>jest konieczny do pracy WINONCD 3.7 ,inaczej program sie wiesza
>Ponoc potrzebny jest rowniez do odczytu DVD ale nie jestem pewien

Leszku, jak nie wiesz, to nie pisz glupot!!! WinOnCD nie ma prawa WYMAGAC
wlaczenia DMA. Przy odtwarzaniu DVD programy tez nie maja prawa WYMAGAC
tego.
DMA to "direct memory access", czyli bezposredni dostep do pamieci -
funkcja, ktora pozwala danym bezposrednio docierac do urzadzenia (pomijajac
przetwarzanie przez CPU). Niektore CD-ROMy i Nagrywary obsluguja ten tryb,
niektore NIE. Niektore plyty glowne tez nie obsluguja DMA (np. niektore
oparte na cipsetach VIA) i nic nie zrobisz, zeby to chodzilo. A to, ze
WinOnCD sie zawiesza - to jakis inny problem.
Co do VIA 4 in 1 - jest do wlasnie komplet sterownikow wspomagajacych
dzialanie roznych urzadzen na plytach z cipsetem VIA. Z tego kompletu musisz
miec AGP driver (jezeli masz grafike na AGP). Co do VIA ATAPI Vendor Support
Drive
- wlasnie ten ster pomaga obslugiwac DMA na plytach VIA. Ale nie zawsze to
dziala. DMA mozesz wlaczac i wylaczac poprzez uruchomienie programu
instalacyjnego. Przy wlaczonym DMA bedziesz mial szybszy odczyt z plyt jak
rozniez mozesz miec lepsza korekcje bledow. Ale moze sie wieszac PC i moga
wystapic problemy z przegrywaniem. Zalezy od konfiguracji (czytaj HUMORU)
twojego sprzetu. Na 3 jednakowe PC kazdy moze dzialac inaczej (taka sytuacja
jest u mnie w pracy) i nic na to nie porasdzisz.