Re: KTO NIE UFA CHIPSETOM VIA !?!?!?!

Autor: demoman_at_idea.net.pl
Data: Mon 12 Mar 2001 - 11:44:33 MET

Hmm .

Czy ja ufam ? Niewiem :-)

Miałem doświadczenie z dwoma płytami głownymi na KT133.

Piersza to Gigabyte. Z poprzednia moją grafiką (Riva TNT2) system chodził
bardzo niestabilnie , nie pomogły zmiany sterów , biosu i itp.
Po wymianie grafy system chodził już dośc stabilnie.

Później wyminiłem płytę na Microstar K7Pro2 i dokupiłem grafe Geforce2MX.
Zaczęłem także podkręcać sprzęt (grafa + proc). Doszedłem do 850Mhz (stabilnych
przy 1.75V). Na takiej konfig. system chodzi wręcz idealnie (zero zawieszeń od
3 mc)
Kilka dni temu kupiłem sobie Geforce1DDR i zaczęły się schody :-)

System zaczął zawieszać się niesamowice w grach. Na poczatku myślałem ze to
wina kiepskiego zasialcza (tylko 235W - noname).

Jednak nie . Teraz myslę że znalazłem już przyczynę ale i tak zajęło mi to
mnóstwo czasu ...

Z moich doświadczeń wynika że do Durona trzeba kupic naprawde dobre podzespoły
(dobry markowy zasialcz , pamięc , dobre chłodzenie no i oczywiście płytę
głowną)

Pozatym "podziwiam" ludzi którzy nie mają żadnego doświadczenia w podkręcaniu
procków lub grafy i podkręcają system na max. bez sprawdzenia stabilności.

Pózniej systemy typu noname oparty na najtandetniejszych podzespołach i
podkręcone powyżej granicy stabilności się wywalają i nitorycznie zawieszają.

Póxniej całą swoją niewiedze i złośc przenosi się na chipset VIA.

A nie jest to prawda , chipset VIA KT133 jestbardzo według mnie udany ,
jednakże jest to dośc nowy chipset i niektórzy producenci hardware wydają
podzespoły jeszcze zbytnio niedopracowane.

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///