Re: TX, VX i inne ...

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Mon 12 Mar 2001 - 08:11:57 MET

> Nie dogoni, z tej prostej przyczyny, że VCMy sš wolniejsze od
> normalnych PC133.

Widziałem wyniki testów i faktycznie VCMy są szybsze od zwykłych PC133.

> Tak. I jesli użyjesz karty, która działa poprawnie na AGP=89MHz
> (czyli większosć), to wada BXa przestaje być istotna.

Jednak może zdarzyć się taka sytuacja, że karta pracująca dotąd
bezproblemowo na 89 MHz nagle odmówi posłuszeństwa (z powodu
przetaktowania magistrali). Taka zaś sytuacja ma znacznie mniejsze
"szanse" zajścia na AGP 66 MHz.

> Tylko jak wyżej -- jest wolniej. I to zarówno w kwestii
> transferów pamięciowych, jak i z dysków. Tzn. mam w domu Abity BH6
> (staroć jak pewnie wiesz) oraz BF6. Oba na BX. Żaden nie ma U66.
> Dyski to Quantum CR, IBM DTLA 5400 i 7200rpm. Sš o srednio 5-10%
> szybsze w trybie _UDMA/33_ niż na Asusie P3V4X (znów -- mogłem
> przekręcić oznaczenie modelu) w U66.

Faktycznie - maksymalne transfery dysków na southbridge VIA 686A nie
były najwyższe. Jednak nie ma to aż takiego znaczenia praktycznego, gdyż
de facto maksymalne transfery dysków ATA66 rzadko kiedy były wyższe niż
33 MB/s, a jeżeli chodzi o transfer średni, to różnica między nimi a
ATA33 była w praktyce niezauważalna.

> dochodzi jeszcze podkręcanie -- BX puszczony na wysokiej FSB,
> rzędu 150/160/170MHz jest tak szybki, że jego wady wynikajšce z
> leciwosci konstrukcji sš po prostu nieistotne. Via tu nie ma czego
> szukać.

Tylko jak na dłuższą metę wytrzymają taką magistralę pamięci oraz karty
rozszerzeń? na 150 MHz AGP pracuje na 100 MHz. Nie mówiąc już o wyższych
częstotliwościach. Tutaj śmiem twierdzić, że przy takich magistralach na
pewno nie szybciej, ale stabilniej będzie działał system na VIA niż na
BXie (zaleta asynchroniczności :-) ).

> Prosba na koniec -- zawijaj linie, ok?
Sorry.

pozdrawiam