Re: Dlaczego to bydle sie wiesza?

Autor: jotes (jotes_at_kki.net.pl)
Data: Sun 11 Mar 2001 - 20:09:44 MET

Użytkownik "Grzegorz 'Elmer' Sprzęczka" <devnull_at_polinfo.pl> napisał w wiadomości

> Mozesz opisac dokladniej? Kiedy sie wiesza, co wtedy robi, gdzie i jaki
> naped? Zdaje sie ze walcze z czyms podobnym. Ktory masz bios?

I mnie sie wydaje, ze akurat walcze z czyms podobnym. Plyta BE - 6II,
HPT-366 z biosem 1.25, sterowniki z windy ME , grafika Matrox-Marvel TV.
System zainstalowany na dysku podlaczonym do normalnego IDE.
Wieszal mi sie podczas przerabiania avi na mpegi, przy czym odczyt odbywal sie
(gdy sie wieszal) z dysku podlaconego pod HPT. Szczegolnie sie wnerwilem
gdy przypadek taki mialem na 10 sek przed zakonczeniem kompresji z 2GB pliku...
Troche pomoglo we wlasciwosciach tego dysku spod HPT wylaczenie synchronicznego
przekazywania danych, ale nie calkiem (rzadziej ale jeszcze sie wieszal).
W czasie wieszania sie zawsze palila sie kontrolka dysku spod HPT...
Teraz obserwuje zachowanie przy przelaczeniu mu w biosie HPT trybu UDMA4
na UDMA 2; wydaje sie (odpukac) ze pomoglo...
Mimo przelaczenia i tak szybciej (o jakies 50%) chodzi jak taki sam dysk podlaczony
do normalnego IDE (oba IBM ATA100) ; jesli wieszanie ustanie to wycofam sie
z dalszej walki, szkoda czasu :-)

Pozdrowienia

 Józek