CDROM TEAC 32EB działa już tylko 4x

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_wp.pl)
Data: Sat 10 Mar 2001 - 22:06:42 MET

Mam takie coś od 1,5 roku i śmigał pięknie do wczoraj. wieczorkiem podczas
wyłanczania systemu W98SE nastąpił zwis więc RESET. po restarcie coś się
popiep... na dysku (IBM DPTA 20GB) w efekcie wszystkie dane z drugiej
partycji (14,5GB) się ulotniły (żadne tam scandiski czy NDD nie dawały sobie
rady znaprawą pojawiły się nawet Bady, które zniknęły po formacie). Winda
uruchamia się już normalnie i wszystko byłoby gicio, gdyby nie to, że CDROM
działa z prędkością tylko 4x. Test CDSpeed99 pokazuje, że jest to 4x na
całej płycie.
Zna ktoś jakieś sztuczki, które pozwalają na zmniejszenie prędkości CD w
W98SE? Na tym samym kablu jest podpięta nagrywarka Yamaha 8424E i działa
normalnie.
Mam zamiar sprawdzić tego CD-ka jeszcze u kumpla, ale jeśli będzie działał
norm. tzn, że mam coś w windzie, a nie uśmiecha mi się instalacja od
początku.

Z góry dzięki. Seba