Re: Co to jest Fuzzy Logic

Autor: alexwin (alexwin_at_interia.pl)
Data: Sat 10 Mar 2001 - 20:56:09 MET

Witam,

> co to jest Fuzzy Logic?

Logika rozmyta (w ogromnym uproszeczeniu) rozni sie tym od zwyklej logiki,
ze nie oparta jest na podzialach binarnych (0,1).
Za pomoca logiki rozmytej mozna okreslic procentowe spelnienie danego
zapytania i na tej podstawie wnioskowac o przynaleznosci elementu do danej
klasy.
W praktyce wykorzystuje sie ja najczesciej w bazach danych i roznych
systemach wyszukiwawczych.
W rozmytej bazie danych (opartej na teorii zbiorow rozmytych) mozna stosowac
zapytania lingwistyczne, czyli na przyklad: "Znajdz NIEDROGIE sklepy",
"Znajdz SZYBKIE samochody". Logika rozmyrta i oparte na niej systemy
rozmyte, na razie jeszcze raczkuja i nie sa zbyt popularne, chociaz coraz
wiecej ludzi sie tym zajmuje.
Jezeli to kogos zainteresowalo odsylam do ksiazki A. Zadeha - "Fuzzy sets".

P.S. Ale co to moze znaczyc w kontekscie plyty glownej to nie wiem.

pozdrawiam
alexwin