Jaka karta do programów CAD?

Autor: AO (art321_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 09 Mar 2001 - 15:54:00 MET

Mam pytanie, dotyczące wyboru karty graficznej
Na wstępie zaznaczam iż nie jestem specjalistą w dziedzinie inforamtyki ale
coś nie cos wiem, np to że karty graficzne ,,dzisiejszych czasów'' Voodoo,
Geforce, RIVA itp na AGP do 500 zł to jakby norma i jasne jest że
którakolwiek z nich jest o niebo lepsza od dawnych np S3 PCI 1 lub 2 MB TO
JEST OCZYWISTE ALE:

Konkretnie chodzi mi o uzytkowanie programów graficznych NIE GIER, czy DVD
Przykład do pracy w AutoCad

Duron np 700, ATA/100, 128 RAM i grafika ? no właśnie czy warto płacić???
czy włożenie takiego Geforca za 500 - 1000 zł ma sens, słyszałem że AutoCad
nie wykorzystuje możliwości tych ,,wspaniałych'' kart i tak dla przykładu :
zwykłe przeciąganie skomplikowanej grafiki (AutoCad) po ekranie, znika,
czegos tu brakuje, spytałem jednego gościa na giełdzie i powiedział że z
moja grafiką (2MB jakś PCI) tak będzie, to kupiłem RIVE AGP 32MB i TO SAMO
(tylko że gry teraz chodzą), nao ale chodzi pracę w AutoCad
znajomy kupował kompa, (głównie do pracy w Cad-zie) i włożył mu jakąś
grafikę za 1600zł - to połowa niezłego kompa, czy dobrze zrobił (nie biorąc
pod uwagę gierek)?
W chip-ie wyczytałem że tak naprawdę karty do pracy z programami CAD są
bardzo drogie (10 - 20tys zł) i to one dopiero sprzętowo wspomagają pracę w
takich programach

Gdy rysuję w Corelu i Photoshop-ie to czy szybciejbędą chodzić na lepszych
grafikach czy za bardzo nie ma sensu,
3DMax chyba wykorzystuje biblioteki OpenGL, czy DirectX, i w tym przypadku
zmiana karty ma sens ale Photoszop czy Corel? nie wiem
Wywód zrobiłem niekiepawy, ale żaden handlarz na giełdzie nie potrafi
wyjaśnić, wszyscy mówią: droższe i dobrej firmy jest OK.

Za wszelkie info dot w/w pytań z óry dzięki
POZDRO
Artur