Re: pytanie o SCSI

Autor: Witold Romaniak (witoldr_at_kki.net.pl)
Data: Fri 09 Mar 2001 - 13:46:45 MET

"Slawek Owoc" <slawek_at_ds13.agh.edu.pl> wrote:

> jak wyglada Twoj kabelek wide scsi ? czy to jest taka tasma jak do udma66
> czy sa to kabelki skrecone po dwa ze soba ?

Nie wiem jak wyglada tasma do UDMA66, ale moja tasma nie ma zadnych
posrecanych kabelkow.
Normalna wide tasma, chyba nie LVD. Ale kontroler tez nie LVD, wiec niech to
wszystko chodzi juz na SE, bo przeciez mam tylko 2 dyski, wiec szybkosc
zwyklego interfejsu UW mi styknie.

> Dyski ustaw na defaultowe
> ustawienia (poza ID'em) i podlacz do tasmy zakonczonej aktywanym
> termiantorem.

Nie mam tasmy z wbudowanym aktywnym terminatorem. Mam zwykle tasmy, a
aktywny terminator kupilem oddzielnie. ID'y dyskow nastawilem na 0 i 1.
Reszta przelacznikow bez zworek, czyli defaultowo.

> tylko po co to podlaczasz do zalcza wide (i tu prawdopodobnie tkwi Twoj
> problem)

No podlaczylem ten streamer po to, bo mial termpowera, a terminatory aktywne
musza miec podobno zasilanie. Te moje dyski (IBM Ultrastar 9ES, model
DDRS-34560) nie maja termpower'a.

> skoro masz na kontrolerze zlacze NarowScsi a kabelek do niego
> kosztuje kilkanascie zlotych ?

Hmm, a moge podlaczyc dwie tasmy naraz do kontrolera?
Ale to bede pewnie potrzebowal znowu terminator na tej drugiej, narrow
tasmie...

> no chyba ze to jakas dziwna wersja kontrolera i masz tyko zlacze WideSCSI

Mam oba.

Pytanie: te dyski maja zworke przelaczajaca je w tryb SE. Jesil mam
kontroler zwykly UW (nie U2W LVD) to chyba powienienem to zewrzec?

Pytanie2: moge odlaczyc ten streamer. Ale czy moj terminator bedzie dobrze
chodzil bez zasilania?

WR