Re: windows

Autor: Stanisław Łyjak (stelmed_at_medianet.pl)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 20:15:48 MET

Użytkownik "Grzegorz" <grzegorz3_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich
> Mam takie pytanie czy jezeli mam dwa dyski fizyczne, na jednym
zainstalowany
> windows 98 moge na drugim jeszcze raz zainstalowac win 98... juz wyjasniam
- ciach -

Jeżeli mowa jest o dwóch dyskach fizycznych, to nie ma problemu. Po
fizycznym podłączeniu i zainstalowaniu obu dysków tak, żeby system je
widział, wystarczy w BIOS-ie ustawić z którego dysku ma być bootowany
system. Normalnie jest to C. Prawie wszystkie współczesne BIOS-y umożliwiają
zamianę dysku z którego ma być wczytany system (D, E, F, CD-ROM a często
także ZIP lub inny dysk wymienny). Wystarcz wejść do BIOSU i ustawić odp.
literę. W przypadku dwóch dysków fizycznych ten drugi jest D. Jeżeli ten
drugi jest spartycjonowany i sformatowany - można już instalować drugi
Windows. Jeśli jest czysty - trzeba założyć partycję i sformatować. Przy
czym uwaga - partycja musi być "aktywna" aby system chciał się bootpowć.
Jeżeli partycjonujemy dysk jako drugi, fdisk nie pozwili uczynnić partycji
aktywną. Najprościej jest na ten czas odłączyć fizycznie pierwszy a operację
przeprowadzać po zabootowaniu z dyskietki systemowej z odp. narzędziami.
Oczywiście, zmiana systemu na którym chcesz pracować nie jest natychmiastowa
i wymaga za każdym razem zmiany w BIOS-ie lub zastosowania jakiegoś
managera, ale za to masz zupełną swobodę w działaniu na wybranym akurat
dysku - to co zrobisz nie ma wpływu na system na drugi dysku (chyba że coś z
niego wykasujesz) ;->

--
          I have always wanted to be somebody, but