Re: -=Windows 2000 SERVER=-

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 14:43:04 MET

Hi,

Krzysztof Dubowski wrote:

> Witam Serdecznie. Mam pytania dotyczące tego systemu:

Czemu nie zadałeś ich na pl.comp.os.ms-windows.winnt, a na grupie
dotyczącej wyłącznie sprzętu? :)

Przede wszystkim: wszystkie pytania traktuję nie jako "czy nadaje się",
a jako "czy potrafi pracować jako". Bo co do nadawania się do czegoś --
-- to już _bardzo_ zależy od konkretnych potrzeb.

> -czy nadaje sie to na serwer www

Tak.

> -czy nadaje sie to na serwer poczty przych/wych

Tak, ale nie wiem, czy ma wbudowany jakiś przyzwoity serwer SMTP/POP3
(w NT 4.0 nie było i trzeba było dokładać oddzielny).

> -czy da sie tam skonfig. php i MySql

Pewnie tak.

> -czy warto zakupic cos takiego dla firmy

Kwestia gustu. Ja bym radził postawić maszynkę z Linuxem mimo wszystko.

> -ilu klientow www potrafi obsluzyc bez dodatkowych licencji (win 2000 prof
> tylko 10)

Pytaj u dystrybutora. O ile pamiętam na użytkowników WWW nie ma
ograniczenia, natomiast jest na użytkowników sieci MS Network (lokalnej).

> -czy jest to warte swojej ceny?

To już było :) System dobry, ale wymaga strasznie mocnego sprzętu i wcale
łatwy w konfiguracji nie jest. Jak chcesz zbić koszty i masz dobrego admina,
to lepszy byłby Linux. A jak forsy jest jak lodu i masz admina od NT, to
Win2000 też zadziała.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |