Re: Efekty uruchamiania HDD... na monitorze (!!!) :-o

Autor: Albert Steć (alberts_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 10:12:16 MET

Witam.
W takim przypadku na odległość niewiele można powiedzieć, ale na mój gust
może być tak:
jak ktoś grzebał przy zasilaniu to po pierwsze nie bez powodu zapewne, a po
drugie mógł coś zchrzanić.
Teraz po włączeniu zasilania zanim się silnik twardego zakręci mogą
indukować się na tym zasilaniu dziwne
rzeczy. a jak się zaindukuje coś na zasilaniu na twardzielu, to ma to wpływ
na pozostałe podzespoły, tym bardziej jeśli jaja się dzieją na zasilaniu
logiki. Może się zdarzyć, że pojawiają się tam szpile kilkusetwoltowe, ale
bardzo krótkie i dlatego jeszcze szlag nie trafił wszystkiego (co niebawem
moze nastąpić). Teraz możliwości widział bym dwie: 1. odpalenie tego dysku
na jakimś rupie i sprawdzenie przy pomocy oscyloskopu co sie dzieje na
zasilaniu, jak by moje prognozy sie potwierdziły to przy pomocy tegoż
oscyloskopu powinno być łatwo dojść w czym rzecz; 2. powieszenie tego dysku
na scianie po uprzednim bardzo szybkim wypreparowaniu go z komputera i nie
przejmowanie się więcej.
Pozdrawiam,
Albert