Re: lead-in, Lead - Out - Co to jest

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 08 Mar 2001 - 00:02:55 MET

Użytkownik Witold Wilk <maniack_at_tychy.com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:MPG.150c6af4910beab49898f1_at_127.0.0.1...
> : Co to jest,
>
> lead in i lead out ;p
(...)
> : a jaka moze byc w
> : praktyce (minimalna do poprawej pracy plyty)
>
> bo ja wim... zalezy od cdromu...

Ciekawe, czy lead out w ogóle jest potrzebna. Nagrywając SAO najpierw idą
dane, potem lead in, potem lead out. Miałem kiedyś trochę kłopotów z
kontrolerem SCSI (okazał się padnięty) i kilka razy nagrywanie wywaliło mi
się po lead in (wnioskuję po diodzie nagrywarki). Niby błąd, ale jeszcze
nie spotkałem czytnika, który by tego nie przeczytał. Nie pamiętam teraz
które to płyty :( chociaż na pewno jeszcze je mam, ale mam kilka takich,
przy których cd-info programów nagrywających podają jakieś abstrakcyjne
wielkości jako ilość wolnego miejsca. W rzeczywistości płyty są
niezamknięte, ale nagrane prawie do pełna. Może to właśnie te...

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl