>>> Jaki procesor i plyta ? <<<

Autor: Marcin Sokołowski (a600user_at_wsh-kielce.edu.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 13:35:45 MET

Hej,

Mam pytanie. Kupilem pewna plyte i pewien procesor, a takze pewna ilosc
pamieci. Nie wiem jednak, czy dobrze zrobilem i prosze o opinie (moge
sprzet jeszcze zmienic).

Potrzebuje komputera do jednej tylko rzeczy - analizy GPW. Mam wykupiony
RSP (Reuters) i sledze dzieki niemu notowania on-line w domu. Podlaczone
toto jest przez port szeregowy. Takze chce widziec czasami wykresy
analizy technicznej - nie bede kupowal na razie drugiego monitora, wiec
bede zwyczajnie przelaczal okienka programow. Jako trzeci "task" chce
miec Excel'a z dzialajacym DDE, poniewaz napisalem programik w VB, ktory
laczy Excela z RSP i pokazuje na zywo pewne rzeczy, ktorych normalnie w
RSP brak. Raz na jakis czas sciagam dane z I-netu (czasem podczas
sesji). Wszystko pod Win98.

Tyle o zastosowaniach, teraz wymagania: sprzet ma byc szybki (1). Ma nie
zamulac systemu przy byle rzeczy, via I-net czasami (2). Ma sprawnie
scrollowac ekran, w zasadzie to milisekundowe opoznienia sa
niewybaczalne; karta ma byc szybka 2D (3). Poniewaz wszystko robie
szybko na ekranie, oczekuje rowniez szybkosci pomiedzy najprostszymi
dzialaniami komputera (np. nie chce zamulania systemu przy mieleniu
dyskiem, ktorego ma nie byc: Excel i RSP zapisuja co krotki okres czasu
dane na dysku, czy tez drobne opoznienia przy zmianie okienek
spowodowane np. odswiezaniem). W przyszlosci planuje podlaczenie
drugiego monitora (panela); na razie uzywam rozdzielczosci 1280x1024,
poniewaz 1600x1200 miala za male odswiezanie (ale to wina monitora).

Prosze o opinie, jak powinien byc wyposazony wzorcowo pecet dla takich
zastosowan (producent oraz cena). Chodzi tylko o:

1) plyta glowna (np. firma/model taka a taka, cena tyle a tyle)
2) procesor
3) pamiec
4) karta grafiki
5) dysk

P.S.
Nie mam kasy, jak lodu, wiec prosze o opinie przefiltrowane rozsadnymi
cenami (np. 10.000 za powyzsze to przesada).

Za wszystkie opinie z gory dziekuje.

--
Marcin "Xms" Sokołowski
ICQ 3931546, a600user_at_wsh-kielce.edu.pl