Re: Zestaw pod Athlon 1GHz

Autor: Ireneusz Szuca (isz_at_irc.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 12:58:34 MET

Tomasz Lemiech <szpajder_at_staszic.waw.pl> wrote:

: : Co do Abita to omijam go z daleka, nie podoba mi się kontroler HPT

: I tylko z tego powodu omijasz Abita z daleka?

Miedzy innymi. Jestem jeszcze (choć już niedługo) posiadaczem Abit BP6
z HPT366, ogólnie płytę uważam za dobrą, więc nie mam jakieś antypatii
do Abita. Jednak zastosowanie HPT366 przysparzało mi trochę kłopotów,
upgrade BIOSu, najnowsze drivery w końcu pomagały, ale szkoda mi
zmarnowanego czasu. Do tego obecnie dochodzi lista problemów na płytach
Abita KT7. Może zrobiłem się bardziej leniwy (wymagający?), ale nie chce
mi się już za dużo walczyć z driverami, BIOSami, itp.

: Jakich błędów?

Możesz zajrzeć do Changelog driverów trochę tego jest (do HPT366).

: Aha, chyba że tak... Ale HPT370 jest naprawdę o wiele lepsze, więc po co
: rozpamiętywać bugi (?) w HPT366.

Nie wszystkie błędy HPT366 wyszły zaraz po ukazaniu się kontrolera. Tak jak
wspomniałem - stracone zaufanie ciężko odrobić.

: Hehehe. No cóż, nie mogę się powstrzymać:

: hde: IBM-DTLA-307045, ATA DISK drive
: hde: 90069840 sectors (46116 MB) w/1916KiB Cache, CHS=89355/16/63, UDMA(100)

: /dev/hde:
: Timing buffer-cache reads: 128 MB in 1.04 seconds =123.08 MB/sec
: Timing buffered disk reads: 64 MB in 2.12 seconds = 30.19 MB/sec

Czyli dowodzi to, że HPT370 jest poprawioną konstrukcją. Mój kolega mając
BP6/HPT366 i ten sam dysk IBM sporo walczył nad jego poprawnym działaniem.
Nie wiem, może w końcu ukazała się jakaś poprawka do BIOSu HPT366, ale nie
swiadczy to dobrze o tym modelu kontrolera.

: Aha, jako że weekend już przeszedł i pierwsze doświadczenia mam za sobą,
: to dodam tylko, że Seagatowi ST38410A (ATA66) podpiętemu pod IDE1 na
: KT7A-RAID (czyli VIA vt82c686b) Linux nie ustawia domyślnie trybu ATA66, a
: tylko ATA33... co prawda da się potem hdparmem ręcznie ustawić i działa
: tak samo dobrze, ale... drobny zgrzyt jest. Nie wiem jescze, czy to wina
: BIOSu HPT czy kernela.

Skoro podpinasz dysk Seagate pod VIA to co ma do tego HPT ? Chyba to wina
niedopracowanych driverów do vt82c686b.

isz