Re: TX, VX i inne ...

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Wed 07 Mar 2001 - 12:04:04 MET

> ...tiaaa a testowales takie zestawienia , celeron na 66MHz + iBX
> jest ZAWSZE szybszy od celeron 66mhz + VIA + ram 100MHz ..dziwne
> :) ..dopiero po sztuczkach z rejestrami chipsetu da sie
> dociagnac do wydajnosci iBX(wcpredit)

Nie mówiłem, że zestaw z VIA będzie szybszy, jednak różnica będzie
niezauważalna (a płyta na VIA będzie tańsza - porównują modele tego
samego producenta). Poza tym na VIA Apollo Pro 133A możesz zamontować
np. VC RAM, co jest szybsze od standardowych pamięci PC133 o około 10%.
Także, moim zdaniem, era dobrych chipsetów Intela skończyła się na
świetnym BX-ie. Jako przykład podam słabiutki i810 (znacznie lepszy jest
np. VIA KM133 z Savage 4). O i820 w ogóle nie mówię. Należałoby o tym
chipsecie jak najszybciej zapomnieć. Dobry jest i815, ale niesłusznie
drogi. Może sytuacja się zmieni, gdy powszechnie dostępna będzie
odchudzona wersja i815EP. Zresztą ostatnio pierwsza nowe standardy
promowała VIA (PC133) i nawet Intel się do niego przekonał.
pozdrawiam
Krzysiek