Microstar K7TPro2A i dwa dyski UDMA

Autor: Lukasz Kaluski (intral_at_hsn.com.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 15:51:16 MET

Mam dwa dyski UDMA 66 (8,4 GB oraz 20 GB - oba Fujitsu) na jednej tasmie
(UDMA) i niestety cos sie wali. Tzn. w pewnym momencie windowsy
zaczynaja sie wczytywac przerazliwie wolno, a jak juz sie pojawi po paru
minutach pulpit, to sie wiesza. Rozwiazania znalazlem dwa: albo wylaczyc
DMA w 8,4 GB (z poziomu windows) - niestety to rozwiazanie jest kiepskie
bo dysk chodzi jak staruszek sprzed 4 lat. Drugie to wylaczyc UDMA z
poziomu BIOS-u dla pierwszego dysku (czyli 8,4 GB) - wtedy dziala cacy
ale dylko drugi dysk chodzi tak jak trzeba, pierwszy natomiast chodzi
calkiem szybko ale na pewno nie z szybkoscia DMA66 - w testach wyszlo,
ze ten 8,4 GB - 14 MB/s, a ten 20GB - 28 MB/s. Czy da sie cos zrobic,
aby oba dyski chodzily na DMA 66?

Zaistalowane mam sterownia VIa 4in1 4.28A

Lukasz