Re: pamięć znika

Autor: Lukasz Masko (masko_at_yen.ipipan.waw.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 11:15:27 MET

W artykule <slrn9a2323.4gf.jp_at_localhost.localdomain>, Jacek Popławski
napisał(a):

> Kupiłem sobie 128MB pamięci (100Mhz) firmy Wilk z www.ws.pl. Miałem już 64MB
> pamięci, włożyłem więc 128 nie wyjmując starej kości. Działa, tylko... Przy
> starcie systemu jest loteria - wykrywa 128 lub 192 - dlaczego? Płyta to Aopen
> cośtam z MVP3 (przepraszam, nie pamiętam teraz nazwy, w razie czego znajdę),
> procesor K6-2 500, pamięć jest raczej dobra, bo Linux jeszcze nie zwisł...
Po pierwsze (wiem, że trywialne, ale...) zobacz, czy dobrze docisnąłeś
pamięci w slotach. Ja kiedyś tak miałem, pomogło porządne dociśnięcie kości
(płyta zatrzeszczała tak, że aż prez chwilę się przestraszyłem, ale była
dobrze zamocowana i nic się nie stało).

Jeśli to nie pomoże, sprawdź ustawienia dla cache'a drugiego poziomu w
BIOS-ie. Są dwa ustawienia - Write Back i Write Through. Jedno z nic jest
szybsze, ale umożliwia cachowanie jedynie połowy pamięci co drugie (niestety
nie pamiętam które). Co prawda wydaje mi się mało prawdopodobne, że to
zadziała, ale...

Aha, jeszcze jedno. Podobną rzecz miałem również w moim starym kompie,
jeszcze z SIMM-ami. Tam było śmieszniej, bo czasem wykrywał połowę pamięci.
Pomagał wtedy reset. A najczęściej problemy te występowały po przewiezieniu
komputera z Warszawy do Zamościa albo odwrotnie. Po jakimś czasie
przechodziły. Do tej pory nie wiem, dlaczego...

Pozdrawiam

                                                                 Lukasz Masko

--
Lukasz.Masko_at_ipipan.waw.pl			Registered Linux user #190214