Re: TX, VX i inne ...

Autor: Krzywarp (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Tue 06 Mar 2001 - 10:24:24 MET

> Ales mu poradził... VPX? VP2??? To jeszcze dorzuć do tego Vendettę z Opti.

VPX oraz VP2 to właśnie są chipsety klasy VX, czy TX Intela (mają
podobne parametry). Za to VP3 to już raczej klasa Intelowskiego LX-a
(tak mi się zdaje). Poza tym sam używałem płyty ZIDA TX-98 3D na VIA VPX
i nie miałem z nią absolutnie żadnych kłopotów. No, a Vendetta to raczej
chyba troszkę starsza historia...

> Z chipsetów nieintelowskich poza MVP3 to jeszcze jedynie Aladdiny IV/IV+ (popularny
>
> TXPro) i V się do czegos nadawały.

No, MVP3, czy Alladin V to już raczej troszkę wyższa klasa - FSB 100
MHz, AGPx2, czyli raczej konkurenci BX-a, chociaż akurat, chociaż nie
jestem fanem Intela (a VIA a i owszem), to obaj konkurenci raczej BX-owi
nie dorównują.

> Rozmiar cache nie ma tu wiele wspólnego, ważne sš ograniczenia

U VIA ma. nie wiem, czy na innych chipsetach też.

Sorry, zasugerowałem się tym, co kiedyś napisali w Chipie :-).

> 2MB i (AFAIR) cišgle maks. 64MB podchodzšcego pod cache.
Właśnie, że chipsety VIA mają tę własność, że im więcej cache'u L2, tym
więcej RAMu mogą efektywnie buforować. I tak (MVP3) z 2 MB L2 buforuje
512 MB RAM, 1 MB L2 buforuje 256 MB RAM, a 512 kB L2 buforuje 128 MB RAM.

A tak w ugóle to fajnie jest zapuścić posta na temat wyższości VIA nad
Intele, bo zaraz mnożą się wątki, twardzi Intelowcy się burzą i jest
ciekawie :-).
pozdrawiam

Krzysiek