Re: Samsung czy LG

Autor: Jackobi (jackobi.usenet_at_awp.waw.pl)
Data: Sat 31 Mar 2001 - 17:30:06 MET DST

Użytkownik "Marcin Mirkowski" <miron_at_idea.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam Wszystkich!
>
> Po analizie wszystkich parametrow itd. zdecydowalem sie juz na monitor 17"
> Samsunga 700IFT lub LG 795 Plus.

Ja po obejrzeniu i przetestowaniu przez ponad godzine (biedny sprzedawca ;)
zdecydowalem sie bez wahania na LG795FT+. I wcale nei zawiodlem sie :)
Wybralem sobie egzemplarz z najmniejsza iloscia wad i mam juz go 9 miesiecy
i jestem bardzo, ale to bardzo z niego zadowolony. Czy z innym byloby tak
samo, gorzej czy lepiej - nie wiem.

Moge ci powiedziec jakich wad u LG795 mozesz sie spodziewac (na podstawie
wlasnego doswiadczenia) :
- rozjechana geometeria obrazu

- rozjechana konwergencja (zbieznosc kolorow) na obrzezach i w rogach obrazu

- okresowe piszczenie dochodzace z obudowy, rzedu 12kHz czy wiecej - niezbyt
glosne, tylko dla ludzi <30..35 lat (starsi juz tego po prostu nie slysza).
To mi sie zaczelo po 3 tyg., trwalo 2 dni. potem po 2 mieisiacach mialem tak
przez ponad 2 tygodnie. Od ok. pol roku nie zdarzylo sie to ani raz :) Z
opinii innych uzytkownikow i wypowiedzi czlowieka z serwisu wnioskuje, ze to
juz taka cecha LG i to "normalne"

- zdarzylo mi sie 2 lub 3 razy, ze w srodku cos glosno strzelilo i monitor
sie wylaczyl - zadzwonilem do serwisu i zapytalem sie co to. Facet spytal
sie mnie od razu czy nie ma za duzego zakurzenia w pomieszczeniu - mowie ze
tak, bo akurat mialem remont - on na to, ze to normalne.
cytuje : "Ten model ma zabezpieczenie zaczerpniete z monitorow wyzszej klasy
polegajace na wylaczeniu monitora przy przeskoku iskry wewnatrz, co chroni
go przezd uszkodzeniem" (np 795CS - czyli zwykly kineskop - potrafi tak
strzelac co chwile, ponoc znana wada LG, ten normalnie nie i do tego sam sie
wylacza jakby co).

To chyba tyle wad jakie zauwazylem. W sumie po wybraniu w miare dobrego
egzemplarza, pierwsze 2 punkty sa rozwiazane, pozostale nie utrudniaja zycia
specjalnie, mozna je pominac.

Z opinii na grupach wynika tez, ze potrafi sie psuc OSD (fajne ma przyciski,
ale moze czule na ladunki elektrostatyczne).

Podsumowujac, szczerze moge polecic LG 795FT+ do normalnych, domowych,
zastosowan.

--
pzdr.
Jacek R.   jackobi.usenet_at_awp.waw.pl