Jak odzyskac dane z dysku?

Autor: audiomaniak_at_poczta.onet.pl
Data: Sat 31 Mar 2001 - 00:58:37 MET DST

Witam

Chodzi o dysk 45GB Caviar - Western Digital.

Dysk mial zalozona jedna partycje primary 45GB - FAT32.
Jak mowie mial bo "system commander" (boot manager) cos
pochrzanil (tak mi sie wydaje).

Wydaje mi sie ze mam skopany master boot sector (dysk nie mial bad sectorow!)

Dysk jest wykrywany przez plyte glowna i przez windows, tyle ze w
nie ma dostepu do plikow (windows wykrywa go tak samo jak niesformatowany
dysk).

Jak zapuszcze fdisk-a to wykrywa ten dysk: partycja primary, na partycji 40GB
tyle ze system files: UNKNOWN. Poza tym pokazuje ze calkowita pojemnosc
dysku to 8GB

Partition magic mowi ze partycja jest "BAD" razem z error #105.

No wiec jak odzyskac dane? jak przywrocic poprawny master boot record?
sa jakies dobre strony www o tym? jakies programy.

(hmm - CIH chyba cos kopal w master boot - i byly programy ratujace dyski
- no to chyba cos podobnego - nie?).

pozdrawiam;
leslaw