Re: Jak odczytać dane z partycji EXT?

Autor: Piotr (pchleborz_at_energopomiar.com.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 11:34:27 MET DST

Bodzio <bodzio12_at_kki.net.pl> wrote in message
> Było sobie tak:
> Działa Win98, potem zwis, restart kompa.
> Zgłosił się NDD, że poleciała partycja EXT.
> Pokusiłem się (moja wina, moja wina, moja bardzo...)

no właśnie

> o naprawienie, mimo, że dyski logiczne na EXT były
> widoczne i dane były dostępne.
> Naprawił i... wcięło 3 z 4 dysków logicznych.
> Jeden pozostał.
> Pytanie: jak można odbudować tablicę partycji,
> ew. jak odzyskać dane (dokumenty niestety).
> Sprzęt: IBM DTLA 46 GB.

1. najpierw drugi dysk taki sam (pożyczyć), przy mniejszych dyskach można w
biosie ustawić parametry wiekszego takie jakmiał mniejszy,
2. Ustawić ten dysk (pożyczony) tak jak ten pierwszy, czyli primary
partition, extended oraz wszystkie 4 logical
3. backup danych tych które widac na ten pozyczony dysk
4. teraz PO BACKUP'IE diskedit z pakietu NU (dosowy programik)
czytamy dane z tablicy partycji dysku pozyczonego - i zapisujemy (na
karteczce)
5. wychodzimy z diskedit wyłaczamy komp i odłączamy dysk pozyczony dla
bezpieczeństwa
6. uruchamiamy ponownie diskedit, ustawiamy w opcjach , aby nie pracował
read only i wchodzimy do tablicy partycji dysku po awarii i wpisujemy
poprawne dane (z karteczki). ponownie boot'ujemy i powinno byc OK.
Sprawdzamy dyski scandiskiem, albo ndd ale NIE NAPRAWIAMY EXTENDED.
Oczywiscie to wszystko nie ma sensu jesli po awarii założyłes nowe logiczne
dyski i je sformatowałeś.

WNIOSKI
Dobrze jest sobie zapisac dane z tablicy partycji po zformatowaniu nowego
dysku - tak na wszelki wypadek

Pozdr
Piotr