Re: Spowalnianie obrotow wiatraka (12V --> 5V / 7V)

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 11:25:49 MET DST

Hi,

Tomasz Matusiewicz wrote:

> 1) czy jezeli podlacze wiatraczek do zatyczki od zasilania na 5V
> (czerwony kabel z FOP'a do czerwonego, czarny z FOP'a do czarnego) to
> czy moge na tym samym kablu podlaczyc jeszcze np. dysk twardy ?
> [...]

Nie do końca zrozumiałem jak to podłączasz, więc napiszę ogólną
zasadę :) Dopóki nie przekładasz kabli w oryginalnych wtyczkach
zasilacza (np. zamieniając miejscami piny we wtyczce zasilacza)
albo nie łączysz dysku przez jakąś przejściówkę z pozamienianymi
kablami, to kable wiatraczka możesz podłączać gdzie chcesz i jak
chcesz, najwyżej wiatrak spalisz. Nie mieszaj jednak nic ani
w przejściówkach zasilania (często spotykanych w wiatraczkach,
nie wiem jak w tym FOPie jest rozwiązane zasilanie), ani w
oryginalnych kablach.

BTW polecam zaglądnięcie na moją stronę, jest tam troszkę bardziej
sensownych metod zmniejszania hałasu generowanego przez wiatraki.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |