Re: Czemu sieciowka "kopie"?

Autor: Don Pedro (donpedro_at_yoyo.pl)
Data: Thu 29 Mar 2001 - 00:58:46 MET DST

Użytkownik OutsiDRE^ <elite_at_positive.net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:99tlfg$71e$1_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl...

> Użytkownik "Pawel Ryniewicz" <pawelryniewicz_at_poczta.onet.pl> napisał w
> wiadomości news:99tfap$5t9$1_at_news.onet.pl...
> przebicia?
> >

> Uziemic wtyczke BNC sieci kabelkiem razem z obudowa komputera
> bedzie kopac u sasiadow ale my bedziemy bezpieczni
> Potem mozna kazdemu kabelek w podobny sposob uziemic do obudowy a przy
> okazji wszyscy tez musza miec uziemienie komputerow wtedy nie bedzie
kopalo
> jak jeden chociaz nie ma to cala sprawa lezy.

Pedro wita.

Sieć na koncentryku musi być uziemiona, ale w jednym i tylko jednym miejscu,
najlepiej na którymś z końców. Nie umiem tego wytłumaczyć, ale w przeciwnym
wypadku zaczynają przepływać jakieś prądy wyrównawcze czy "cóś takiego" i
sieć zaczyna żyć własnym życiem, jest bardzo czuła na takie ekscesy.
Najważniejsze w przypadku takiej sieci jest właściwe zasilanie kompów, każdy
powinien być zasilany z tej samej fazy lub włączany do gniazdka z bolcem
uziemiającym, a takich gniazdek jest mało, większość ma zerowanie a nie
uziemienie, a zero to nie jest 0V, tylko połączenie z punktem zerowym
transformatora. W zasadzie każdy ma inne napięcie na przewodzie
erowym( mierzone względem ziemi), jego wartość zależy od obciążenia danej
linii.
U mnie na koncentryku było 60V, a jak przytknąłem do kaloryfera to iskrzyło.
Sieć sypała się po kilka razy dziennie, nie mówiąc o uszkodzonych kartach
sieciowych(dobrze, że tylko tyle)
Po pół roku przeklinania rozpoczęliśmy systematycznie przechodzić na
skrętkę.
Od tej pory zero kłopotów.

Baw się dobrze.