Re: Plyta Abit TX5 i RAM > 64MB

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 02 Mar 2001 - 15:44:18 MET

On Fri, 2 Mar 2001, Pawel Boguszewski wrote:

>+ Z tego co pamietam chipset TX nie cachowal RAMu powyzej 64KB.

 Dobrze pamiętasz. Mam TXa, mam 128MB RAM.

>+ Czy da sie to jakos obejsc

 Było wałkowane: np. zakładając RAM-dysk ;)

>+ i czy zeczywiscie spowalnia to komputer?

 Tak. Mierzalnie, nie tak bardzo (już nie pamiętam szczegółów).
 W większości przypadków można sobie odpuścić ten problem:
pamiętając o czasie dostępu pamięci i dysku łatwo wywnioskować
że nawet minimalne swapowanie jest lepsze niż praca bez
jednego poziomu cache.

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.