Re: Cel 300A@450 - HELPPPPPP

Autor: Wagus (wagus_at_WYWALae.katowice.pl)
Data: Fri 02 Mar 2001 - 12:15:51 MET

Użytkownik "przemek" <assss_at_nnn.pl> napisał w wiadomości

> 100% za slabe chlodzenie. Jesli masz wywal podkladke miedzy procem a
> radiatorem.
> wywal te 2 wiatraki i wstaw jeden wiekszy - taki jak od zasilacza.Jak
> wstawisz dobry bedzie chodzil ciszej niz na dwoch mniejszych , a
> chlodzenie bedzie lepsze.

Stary! Ten pomysł z wstawieniem dużego wiatraka (8x8) uratował stabilność
mojego systemu! Co ciekawe, komputer przez ponad rok pracował OK w
konfiguracji Cel366_at_550@1.9V. Wystarczyło jednak, że zaopatrzyłem się w UT i
Q3, i cała stabilnośc poszła w pizdu ;-) Kombinowałem, posty czytałem, i oto
mój sposób zamocowania wiatraka 8x8 do radiatora procka PPGA:
(dodatkowo musiałem podnieść napięcie do 2.05V, ale przy obecnym chłodzeniu
to pikuś)

Bierzemy blaszkę, która zasłania gniazda PCI/ISA z tyłu obudowy. Wiercimy w
niej cztery dziury. Dwie bliżej środka służą do przymocowania blaszki do
radiatora (do tych 2 dziur w radiatorze, które są najbliżej płyty głównej).
Konieczne mogą być metalowe podkładki, bo blaszka jest cieńsza niż
standardowy wentylator przykręcany w to miejsce. Dwie zewnętrzne dziury
umożliwią przymocowanie dużego wiatraka. Polecam umieszczenie gumowych
podkładek między wiatrakiem a blaszką, żeby za dużo drgań nie przechodziło
na przejściówkę. Last but not least ;-), podłączamy zasilanie do
wentylatora.

Na rysunku wygląda to tak:
(patrząc od przodu obudowy)

 +------------|Q| |
 | | | |
 | ========|O| |
 | ========| | |
 | ====R===|B| P
 | ========| | |
 | ========|O| |
 | W | | |
 +------------|Q| |

R - radiator
W - wentylator
B - blaszka
P - płyta główna
Q - dziura w blaszce do umocowania wentylatora
O - dziura w blaszce do umocowania radiatora

Opisane rozwiązanie powinno działać z każdym prockiem PPGA/FCPGA,
byle tylko było miejsce na większy wentylator.

--
# Zdrówka, Waguś (or compatible), wagus_at_ae.katowice.pl
# Gadu-Gadu UIN: 502516, ICQ UIN: 57657579