Re: DOS minitor i Hz'y

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Fri 02 Mar 2001 - 12:07:19 MET

"Nathan" <bobula_at_rabbit.if-pan.krakow.pl> napisał:

> Mam pytanko - jak zmienic czestotliwosc odswierzania monitora w DOSie
> - jakis wpis do autoexec lub config. Pytam, bo w DOSie straszliwie
> piszczy, a w Windzie nie.
> Monitor CTX 14", Graf - S3 2 MB

Na szczęście zostały mi jeszcze resztki porannej kawy z których to resztek
za pomocą odsączania techniką międzyzębną udało mi się przygotować pomoce
naukowe do wróżenia, jakiż to model S3 pytający raczy posiadać. Jako że
padło na S3VirgeDX (jeśli źle to reklamacje proszę kierować do firmy Nestle
http://www.nestle.de/), pozwolę sobie zacytować fragment Readme.txt od
sterowników (sekcja DOS):

(I) S3 DOS Utilities

  1. S3REFRSH.EXE
       Run this program to configure the display adapter for
       the highest vertical refresh rates supported by your
       monitor. Higher refresh rate is less likely to cause
       eye fatigue due to screen flicker. The configuration
       settings you select can optionally be written to your
       AUTOEXEC.BAT file so that the display adapter will be
       set according to your selections each time you start
       the system.

  2. SMODE.EXE
       Run this program whenever you need to configure the S3
       for a specific video mode.

JoteR