Re: bady na ibm 307030 po 3 tyg !!

Autor: Remigiusz Weska (rew_at_simple.com.pl)
Data: Fri 02 Mar 2001 - 10:09:17 MET

Pewnie nie sa fizyczne mam ten sam model kupiony 1,5 miesiaca temu co
tydzien wyskakuja mi bady na FAT32
(programiki ktore sprawdzaja fizyczne sektory niczego nie pokazuja wiec dysk
jest Ok) objawia sie to tym ze
w pewnym momecie glowica sie zatrzymuje i zaczyna stukac. Po uruchomieniu
scandisk (ew. reinstalacji Win Me) problem znika - za tydzien wyskoczy
znowu.
Mozna by sprawdzic jak sie ma ilosc wolnych sektorow przeznaczonych na
mapowanie jezeli spada to znaczy ze dysk sie fizycznie sypie i zadne
zaklecia typu LLF nie pomoga (nie sypnie sie dzisiaj to za rok - po
gwarancji)
a jedynym sposobem reklamacji dysku jest walniecie nim "lekko" o sciane
(albo walnij go czyms jak bedzie pracowal, tylko zrob to tak zeby nie bylo
widac sladow) wtedy masz gwarantowane > 15% uszkodzonych sektorow i jestes
pewien ze dysk ten sam do ciebie nie wroci (nawet sformatowac sie takiego
nie da).

Remek
rweska_at_ajax.umcs.lublin.pl