Re: Mam sieciowa lodowke...

Autor: Lukasz Masko (masko_at_yen.ipipan.waw.pl)
Data: Thu 01 Mar 2001 - 11:58:55 MET

W artykule <97ja4j$241$1_at_news.tpi.pl>, Michal Szulc napisał(a):

> Witam,
>
> Cosik dziwnego dzieje sie z komputerem, gdy tylko lodowka sie wlancza albo
> wylancza, a robi to co chwile. Otwieraja sie rozne okna, uruchamiaja
> programy wpisuje mi sie jakis tekst w edytorach...
> Czy mozna cos z tym zrobic, troche mnie to denerwuje bo ni stad ni zowad
> pojawiaja sie
> dziwne "]k,=8", hm, wlasnie sie wlaczyla i tak co chwile, 3rtfgvb54q o,
> znowu....
>
> Co to?
> Michal

> niepojety...

Po pierwsze - skoki napięcia w sieci spaliły już niejede komputer.

Po drugie - ciekaw jestem, jak ze stabilnością twojego systemu. Z tego co
piszesz wynika, że w takich chwilach coś pisze po pamięci. A skoro tak, i to
do tego losowo, to chyba stabilność jest niska (zapuść coś intensywnie
wykorzystującego pamięć i sprawdź jak długo pochodzi).

Po trzecie - najwyraźniej w chwilach skoków napięcia procesor wykonuje
jakieś "nieskoordynowane" czynności, najpewniej spowodowane
obniżonym/zawyżonym napięciem. Jeśli system jest mimo to stabilny,
zadziwiająca jest jego tendencja do powracania na "właściwy tor".

Taka jest moja diagnoza. Nie daję nawet minimalnej gwarancji, że to to.

A co do rad - sprawdź, czy komputer i lodówka są podłączone do tego samego
obwodu (ten sam bezpiecznik). Jeśli tak, przełącz kompa do innego gniazdka,
tak żeby był w innym obwodzie. Powinno pomóc.

                                                                 Lukasz Masko

--
Lukasz.Masko_at_ipipan.waw.pl			Registered Linux user #190214