Re: Action Sp. z o.o. co za D.N.O. : Ostrzezenie z opisem...dluugie..

Autor: Marc (marcan_at_kki.net.pl)
Data: Thu 01 Mar 2001 - 11:38:22 MET


Witam jest jak najbardziej rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej
z gwarancją jest jak każdy wie - różny producent róznie ustala jej warunki
korzystaj z rękojmi w stosunku do sprzedawcy,
czyli Action Sp. z o.o.
masz ja w Kodeksie cywilnym:
Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu
na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia
rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił
kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym
(rękojmia za wady fizyczne).

Z twojego listu wynika, że nie trudnisz sie zawodowo sprzedażą części
komputerowych a raczej jestes konsumentem, i w umowie kupna-sprzedaży nie
ograniczyliście odpowiedzialności z tytułu rękojmi
( patrz art 558 kc)
w razie czego sam musisz ustalic czy jestes konsumentem w rozumieniu art 384
Kc.
bo wtedy masz jeszcze lepsza sytuacje:
zajrzyj do Rozporządzenia RM w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów ( DzU nr
64 z 1995 r. poz 328)
to czy jestes konsumentem ustal z prawnikiem lub federacją konsumentów
a wtedy zacznij dzialać zgodnie z podawanymi przepisami:
masz pisemne potwierdzenie zgłoszenia reklamacji ?? i twoje oswiadczenie ze
korzystasz z rękojmi ??
masz pisemną odpowiedz firmy ??
dot reklamacji ??
wezwij ich pisemnie albo do zwrotu pieniędzy albo wymiany sprzętu
zagroź sądem
i wyznacz termin załatwienia sprawy
jeżeli to nie pomoże zostaje ci jeszcze sąd, Federacja Konsumentów, możesz
nasłać PIH,
w każdym razie coś zrób
a nie poddawaj się to ich zachęca do dalszych przekretów
nic tak nie cieszy jak wygrana - :)))
i nie pozwalaj innym żerować na tobie
jeszcze masz jakieś prawa o odsetki 30 % rocznie to inwestycja lepsza niż
lokata bankowa.
Poczytaj trochę o tym sam ( we własnym interesie)
i zacznij się bronić - firma jest duża i wypłacalna
więc zawsze możesz spróbować

POWODZENIA
MARC

Użytkownik "Thomas - ACN" <Thomas_at_astercity.net> napisał w wiadomości
news:3a9d4c75_at_news.astercity.net...
> Witam,
>
>
> Stwierdzam, ze pracowncy serwisu Action Sp. z o.o. Oddzial w Warszawie sa
> niekompetentni, nie znaja parametrow, a co najgorsze wmawiaja nam klientom
> rzeczy nieprawdziwe. Oto przyklad, moze ktos inny tez spotkal sie z takim
> obrotem sprawy jak moja.
>
> Otoz jest bardzo znana firma handlujaca osprzetem komputerowym - Action
Sp.
> z o.o. - jedna z najwiekszych w Polsce.
> Kupilem w tej firmie niedawno 10 sztuk pamieci RAM firmy PQI - 128 MB, 133
> MHz; Pamieci oczywiscie pracowaly prawidlowo. Niestety, gdy zmienilem
> predkosc szyny (magistrali) komputera ze 100MHz na 133MHz to okazalo sie,
iz
> przy zapisie (transmisji) na jakikolwiek nosnik (dyskietka, dysk twardy)
> zaczynaja sie dziac rzeczy dziwne. Zostaje zmieniona zawartosc 3 lub 5
bitu.
> Sprawdzone zostalo to programem DOS-owym comp.exe - porownywanie sum
> kontrolnych plikow.
> Po wielu testach i eliminacjach wykluczylem wszelkie elementy - oprocz
> oczywiscie pamieci od "renomowanej" firmy.
> I co okazalo sie? Sprawdzilem opis kosci: pamiec producenta PQI nr. ser.
> M18E128S88PQSG8. Sprawdzilem na stronie internetowej producenta:
> http://www.pqi.com.tw/pqi-eng/product/dram/pc100-168-table.htm i tam jest
> czarno na bialym podana ww. specyfikacja pamieci 100MHz. Oczywiscie
> wydrukowalem to zestwienie i zanioslem uszczesliwiony do firmy Action Sp.
z
> o.o. myslac, ze firma "renomowana", od razu zauwaza pomylke i pamiec mi
> wymienia "bez dwoch zdan".
> Nic bardziej mylnego pracownicy serwisu nie przyjeli reklamacji (chos
pamiec
> jest na gwarancji!), a ponadto odeslali do obecnego dyrektora serwisu (nie
> bede podawal nazwiska, ten pan byl jeszcze bardziej niekompetentny).
> Pan dyrektor na poczatek stwierdzil, ze nie ma czasu (nie dziwie sie, jak
> pracownicy serwisu odsylaja do niego takich klientow). Nastepnie laskawie
> wysluchal mnie, po czym wyszedl zasiegnac rady "swoich ludzi serwisu"
> (pracownikow), jaki jest problem i czy to prawda, ze pamiec ta jest
blednie
> oznaczona naklejka (stickersem) Action - 133Mhz! Po powrocie stwierdzil,
ze
> jest to pamiec 133MHz. A na moj pokaz specyfikacji wydrukowanej ze strony
> producenta PQI, pan dyrektor wyrazil sie, iz: "...Nie mozna wierzyc
> wszystkiemu, co jest umieszczone w Internecie..." A co ze strona
> http://www.action.com.pl/ ? Na to pan dyrektor nie odpowiedzial.
>
> Doszedlem teraz do kilku wnioskow:
> - po pierwsze, iz ta pamiec pracuje przetaktowana na 133MHz, ale nie na
> plycie Asus, ktora posiadam,
> - po drugie, ja odradzam sobie i moim znajomym kupowania czesci
> komputerowych (a szczegolnie pamieci 133MHz) w firmie Action w Warszawie,
> - po trzecie coz za nikompetencja, nie wiedzac iz czas dostepu do pamieci
> oznaczany jest dwoma standardowymi oznaczeniami numeru seryjnego ukladu
> scalonego (tzw. kosci): ostanie cyfry po znaku myslnika np. ...PQSG-8 lub
> ostatnia cyfra oddzielona innym znakiem m.in. literka danego producenta
np.
> ....G8.
> Ponadto kazy producent po to ma swoje katalogi, a takze strony
internetowe,
> aby monza bylo porownywac i nie zostac oszukanym. Ja zostalem prze firme
> Action Sp. z o.o. oddzial w Warszawie i za to przyznaje im "czarna palme"
w
> zakresie obslugi i serwiu klienta.
>
> I kto ma racje?
>
> Pozdrawiam,
> Thomas
>
>
>
>
>
>



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 21:36:01 MET DST