Re: dysk na wertepy

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_poczta.onet.pl.invalid)
Data: Thu 01 Mar 2001 - 01:00:02 MET

Osoba podpisana jako "dworake" <dworake_at_poczta.fm> w art.
news:97ef8t$lp3$1_at_news.tpi.pl pisze:
> Potrzebuje w miare tani dysk ok.15GB ktory lubi czeste podroze miedzy
> komputerami odleglymi od siebie o jakies kilka kilometrow?
>
> jednym slowem mowic dysk ktory jest odporny na wstrzasy ,upadki , temp.
>
> Jest taki?

Mój stary Caviar 1,6 GB ma już 4 lata i chodzi. Wozi się dobrze przykręcony
do szufladki. Raz mi upadł z metra na kant, pech chciał, że był wyjątkowo
nieprzykręcony. Puściłem WDDIAG, naprawił się i dalej jest OK. Szufladkę
noszę w neseserze i pilnuje tylko, żeby w nim nie latała (najlepiej włożyć
"Wyborczą" albo dopchać inną grubą gazetą). Większe dyski są bardziej
delikatne, ale możesz np. spróbować z Seagatem (nowe modele są w gumowej
prezerwatywie :-)
Jeśli nie musisz przerzucać takich wielkich plików, lepiej sobie nagraj
niezbędne rzeczy na CD-R, reszta wejdzie na dysk kilkugigowy. Z kolei jeśli
zależy Ci na bezpieczeństwie danych przy zachowaniu szybkości kopiowania,
możesz je pakować (win)rarem lub innym archiwizerem z wyłączoną lub
najszybszą kompresją i dodawaniem danych naprawczych. Wówczas będziesz mógł
odzyskać dane nawet z uszkodzonego dysku.

--
Andrzej P. Woźniak  usher_at_poczta.onet.pl (z->h w adresie z nagłówka)
Harbour - 32-bitowy kompilator Clippera za free