Re: Wkładka ENTER 3/2001

Autor: Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
Data: Fri 23 Feb 2001 - 14:49:10 MET

Hi,

JoteR wrote:

> Tak, ale na to wejście jest podawany sygnał z podrzędnego sterownika
> przerwań, w związku z czym IRQ2=IRQ9. W nowszych konstrukcjach już tak nie
> jest?

Prawdę mówiąc nie wiem tak na 100%. W zasadzie IRQ 2 powinno być właśnie
całkowicie niedostępne i kontroler przerwań IIRC tłumaczy zgłaszane IRQ 2
na IRQ 9, ale jak w Enterze już liczą wszystko jak leci, to i ja je
policzyłem :)

> Teoretycznie po wyłączeniu kontrolera FDD powinno być wolne, praktycznie nie
> udało mi się nic na tym powiesić. W kartach ISA (obojętnie czy ustawianych
> zworkowo czy programowo) takiej możliwości po prostu nie przewidziano, w
> przypadku kart PCI lub ISA PnP również nie ma możliwości przyporządkowania
> tego przerwania w BIOS-ie dla kart rozszerzeń.

Też wątpię, czy do IRQ 6 da się coś podpiąć. ISĘ na pewno się da jeśli
sterownik pozwala, bo można w końcu przeciąć w ostateczności scieżkę i
doprowadzić do styku IRQ 6 :) Natomiast BIOSów obsługujących IRQ 6 jako
przerwanie PCI chyba się często nie spotyka niestety :(

> Chodzi o to, że _praktycznie_ ich nie mam ;-)

No, praktycznie nie :) I w bardziej skomplikowanych konfiguracjach już
ciężko bywa z rozdziałem przerwań czasem...

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |