Re: Chłodzenie - czy to ma sens?

Autor: Mirosław Moczyróg <mirekm_at_post.pl>
Data: Wed 21 Feb 2001 - 23:20:33 MET

Przemek wrote:

> czy stosując jakiś super-hiper radiator czy nawet peltiera jest duża szansa
> na to, że np. w w/w grze będzie chodził stabilnie przy częstotliwościach >
> 5,5 x 83MHz ?

Jako, ze na razie stosujesz 'zwykly' radiator, to jest taka szansa.
Oczywiscie, zeby sie o tym przekonac musisz sam zrobic eksperyment z
lepszym radiatorem. Co do Peltiera, to mysle, ze warto jednak policzyc
ile kosztuje wymiana procesora na szybszy.

> Nie jestem pewny czy to sprawa chłodzenia bo w końcu wiesza się nawet gdy
> grę uruchomię na dopiero co włączonym komputerze (więc gdy procesor chyba
> nie jest jeszcze ciepły).

Procesor ma stosunkowo mala mase i objetosc, generuje przy tym okolo
20-25 W ciepla, wiec nagrzewa sie stosunowo szybko (czas rzedu pol
minuty).

pozdrawiam,

mirek