Chłodzenie - czy to ma sens?

Autor: Przemek <cornhole_at_darmo.alter.pl>
Data: Tue 20 Feb 2001 - 22:18:52 MET

Jest sobie C366 PGA na płycie Abit BH6 1.1, który działa na napięciu 2V
przy 5,5 x 95MHz (przy
100MHz już sam windows się wiesza). Wszystkie programy i niektóre gry chodzą
stabilnie przy 95MHz.
Są jednak gry, które stabilnie chodzą dopiero po zejściu na 5,5 x 83MHz -
np. NFS Porsche - nawet po zwiększeniu napięcia na 2,1V (więcej nie
próbowałem) wiesza się przy 90MHz a przy 83 chodzi nawet przy 1,8-1,9V.
Procesor ma na sobie dość zwykły radiator i wiatrak, jest posmarowany pastą
silikonową - i teraz pytanie:
czy stosując jakiś super-hiper radiator czy nawet peltiera jest duża szansa
na to, że np. w w/w grze będzie chodził stabilnie przy częstotliwościach >
5,5 x 83MHz ?

Nie jestem pewny czy to sprawa chłodzenia bo w końcu wiesza się nawet gdy
grę uruchomię na dopiero co włączonym komputerze (więc gdy procesor chyba
nie jest jeszcze ciepły).

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki!