VIA KT133A problemy z IDE DMA. Soltek i Abit.

Autor: jarry <jarry_at_strefa.com>
Data: Sun 18 Feb 2001 - 20:36:47 MET

Czesc, mam kurka spory problem. Ostatnimi miesiacami uzywalem Abit'a KT7 z
Duronem 600 i wlasciwie bylem happy ( niektore aplikacje nie dzialaly ale to
chyba ich wina). Tydzien temu zamienilem plyte na Soltek'a 75KAV i bylem
happy az do momentu proby nagrania plytki w rekorderze IDE. Ciagle zwisy
zaraz po uruchomieniu wypalania. Po wielu godzinach roznych sztuczek i
zabiegow ustalilem ze trzeba wylaczyc DMA w obsludze IDE. Poniewaz powoduje
to ogolny spadek wydajnosci itd. to szybciutko pozyczylem plytke ABIT'a
KT7A. I tu kompletna klapa, jak tylko wlacze DMA to po kilku megabajtach
przewalonych tu czy tam zwis. W sterownikach VIA 4-in-1 wyczytalem ze nie
instaluje sie IDE drivera do Win98 i Me bo Winda ma swoje. Mimo to myslac ze
moze cos nie tak probowalem zainstalowac, w Me nie ma takiej opcji a w 98SE
mimo ze pakiet niby sie instaluje to w menadzerze urzadzen i w rejestrze
nadal widac ze sterownik jest z windy ( ESDI_506.pdr ).
I co wy na to?
1. Czy da sie wymusic instalacje VIA IDE driver?
2. Czy podejrzewac plyty?
3. Moze ten nowy mostek jest spierdzielony ( cos tam pisal Tom Pabst)?
4. Czy ktos z Was ma jakis pomysl?

Procesor niepodkrecany, pamiec wymienialem na inna, karty rozszerzen
wyciagalem - wszystko bez rezultatu. Jak jest tylko jedno urzadzenie w
systemie to jakby przechodzi ( ja mam 3).

Pozdrowka, jarry