Re: Pentium III 100 lub 133MHZ

Autor: MGB <mgb_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 12 Feb 2001 - 23:40:27 MET

Hi!

"Franz" <franzk@go2.pl> napisales(as):

>Być może pytania wydadzą Wam się bardzo lamerskie, ale mi sprawiły duży
>kłopot. Otóż jak odróżnić Pentium III z szyną 100 i 133MHz.

1. Nazywaja sie odpowiednio (czasem :)
2. Maja napisane.

>nich przypisane są jakieś specyficzne częstotliwości taktowania zegara? Czy
>mają jakieś oznaczenia? Czy jest to E i EB? Czy wszystkie teraz nowe
>Pentiumy III są na jądrze Coppermina? A co to jest "katamai"?

PIII @133 to B a koperki to E. Katmaie to 450, 500, 550, 600 i 600B
Koperki to 500E, 533, 550E, 600E i 600EB i wyzsze.

> A teraz trochę praktyczniejsze pytanie: Czy ewentualnie Pentium III
>133MHz pójdzie na płycie 100MHz.

Owszem. Ale prrzy FSB ustawionym takim jak na plycie. Czyli jesli P3
800EB (koperek na 133) wsadzimy jako 100 to sie z tego zrobi P3 600E
(koperek na 100)

>Czy ma to jakieś znaczenie dla płyty czy
>wkładamy PIII 100 czy 133 oprócz ewentualnie lepszej wydajności?

100ki sie lepiej kreca :)

--
Pozdrawiam !!!
MGB